Pieno upės

Už lango – pieniškas rūkas, o mano virtuvėje – pieno upės.
Pienas – mūsų pirmasis maistas. Kartas nuo karto praūžia teorijos, kaip nesveika vartoti pieną – ypač suaugusiems. Visada labai ramiai vertinu kategoriškas ir revoliucines mitybos teorijas. Sutinku, kad keičiasi pasaulyje daug kas – ir ekologinė situacija, ir mūsų fizinis aktyvumas, ir priedai , naudojami maisto gamybai bei konservavimui.
Norėtųsi kalbėti tik apie ekologišką ir natūralų pieną, kuris gaunamas iš žole mintančių karvių. Drįstu galvoti, kad Lietuvoje nusipirkti natūralaus pieno nesudėtinga netgi didmiesčių gyventojams, o natūraliame piene yra 71-240 % daugiau omega-3 rūgščių negu apdorotame ir geresnis omega-3 ir omega-6 riebalų santykis . Natūraliame piene daugiau su vėžiu kovojančios konjuguotos linolio rūgšties ir didesnis kiekis vitaminų bei mineralų.
Gal po šių eilučių iš knygos „150 sveikiausių produktų žemėje“(Jonny Bowdenas, Ph.D,C.N.S.) susigundysite nusipirkti turguje pieno :)?
Turiu pripažinti, kad yra žmonių, kurie sakosi netoleruoją pieno (jei kasdien po šaukštą išgerdami didinsite dozę, netoleravimas turėtų praeiti), bet jogurtą turėtų toleruoti visi🙂 . Jogurtas – (žodis kilęs iš turkiško „tirštas ir riebus“) puikus gerųjų bakterijų šaltinis (probiotikas).
Naudingiausias sveikatai yra jogurtas iš  gyvųjų jogurto kultūrų ir natūralaus pieno – kuo ilgesnis ingredientų sąrašas, tuo mažiau maistingųjų medžiagų ir daugiau kalorijų.

Na, motyvacinį laišką parašiau, o dabar imkimės panyro ir jogurto gėrimo ruošimo (tęsiu talijos mažinimo programą :)).

Priklausomybe gaminti panyrą užkrėtė pusseserė, kai paragavau jos ruoštų varškėčių – tiesiog sutirpo burnoje, todėl visada turiu šaldytuve panyro iš kurio darau sūrius, virtinukus arba  varškės užtepėles.

Panyras

4-4,5 l pieno
2 citrinos

Puode kaitinam pieną. Kol jis kaista, išspaudžiam citrinų sultis. Kai pienas pradeda putoti o pagal kraštelius burbuliuoti, supilam citrinų sultis . Pakaitinam dar akimirką, kol atsiskiria gelsvos išrūgos. Puodo viršuje nusistovi varškės sluoksnis. Galima susidėti į stiklinį indą ir naudoti kaip varškę, o virtinukams ar varškėčiams nereikia dėti kiaušinio – tik kelis šaukštus miltų.
Šį kartą dariau sūrį – ir vieną skanu valgyti, ir ant salotų užmesti, ir pasikepti (kepant nesuyra ir neištyžta).
Sūris gali būti saldus ir sūrus – pagal norus.
Virš puodo pakabinam kiaurasamtį, kurį išklojam dviguba marle arba specialiu audiniu sūriams gaminti. Šį kartą – dėjau druskos ir džiovintų krapų.
Suimam audinio kraštus, surišam ir lėkštėje paslegiam. Pakanka prispausti kita lėkšte ir karts nuo karto apversti . Neišpilkite iš lėkštės išrūgų – vėsdamas sūris sugeria jų tiek, kiek reikia. Jei mėgstate kietesnį sūrį, galima paslėgti sunkesniu daiktu.

Jogurto gėrimas su datulėmis

Kaip pasigaminti namuose jogurtą jau rašiau. Rašiau ir apie jogurto gėrimą, ir lasi.

800 ml natūralaus jogurto (jei dar nepasigaminote, tai 2 dideli indeliai natūralaus pirktinio)
150 g datulių be kauliukų (geros 2 saujos)
100 – 150 ml šaltalankių sulčių (jei neturite – keiskite ½ citrinos sultimis)
2 v.š. medaus

Datules užpilam verdančiu vandeniu ir palaikom iki vanduo atvėsta.
Visus produktus sudedam į kokteilinę ir plakam.
Perkošiam per sietelį, o datulių likučius sudedam į ryte verdamą avižinę košę🙂

Stiklinė tokio gėrimo vakarienei – atstatys jėgas po darbų, suteiks sotumo jausmą, sureguliuos virškinimą. Kadangi gėrimas pakankamai saldus, nebus noro pasiieškoti „ko nors skanaus ar saldaus“🙂.
Štai jums ir operacija „talija“🙂

Ką tik draugė atsiuntė linksmų minčių :
– aš laikausi trijų… DIETŲ – nuo dviejų neprivalgau ……🙂

6 mintys apie “Pieno upės

  1. Yra dar viena veiksminga DIETA.Pirmadienis-paimti kiausini.Antradienis-isvirti.Treciadienis-nulupti.Ketvirtadienis-suvalgyt baltyma.Penktadienis-suvalgyt tryni.Sestadienis,sekmadienis-iskrovos dienos-ner cia ko persiryt…

  2. Atgalinė nuoroda: Lęšių ir daržovių troškinys su panyru, sutikus mistinį draugą :) « ma'da'mos

    • Keletą kartų apverčiu, o laiko net nesusekiau – atvėsta ir galima valgyti. Kai pabūna dėžutėje šaldytuve, tampa kietesnis, todėl svarbu per daug nesuslėgti, nes bus per kietas.

  3. Atgalinė nuoroda: Rasotų pievų desertas « ma'da'mos

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s